Monday, November 17, 2008

Cuti Sekolah.

Cuti sekolah sudah bermula. Ammar seperti murid-murid lain pun mula bercuti. Disebabkan Sek Ren Agama Omar Zuhdi masih bersekolah saperti biasa ,jadi Ammar pun terpaksa la pergi sekolah. Ini baik,sekurang-kurang ada la masa untuk belajar agama dan tidak hanya melepak di taska sahaja.
Pihak Sek Agama Omar Zuhdi menekankan pembelajaran membaca Al-Quran dan solat semasa dua bulan ini. Disebabkan kebanyakan murid-murid menpunyai agenda yg tersendiri,saperti balik kampung,pergi bercuti dan sebagainya,kehadiran murid tidak la seramai masa hari persekolahan biasa.
Kami belum merancang untuk membawa Ammar berjalan-jalan,tengok keadaan dan cuti yang kami ada.

2 comments:

Anonymous said...

salam HP!

nak tanya la pasal kafa omar zuhdi ni. syllabus dia bnyk menjurus kpd fardhu ain ke atau sama cam kidas? harap maklum...

KC

hang perak said...

Salam KC,
Kafa Omar Zuhdi,sama dgn Kafa yg lain,tapi dia ada ajar Iqra dan Al-Quran pada setiap hari. Juga,ada solat berjammaah pada setiap waktu. Ammar setiap hari bawa sejadah. Ammar tentang solat,ok. Tentang Iqra,lambat dan juga pelajaran yg lain.Saya nak mengajar'kantoi' Ada transport, transport+fees=RM80,tahun depan naik RM5.So far,ok.